انواع پوست و مراقبت های آن

در این سایت قرار است بهترینهای پزشکی را به شما معرفی کنیم

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دکتر پوست در ایران آشنا کنیم و اطلاعاتی در رابطه با پوست و انواع آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با توجه به این که پوست هر شخصی نمایانگر وضعیت داخلی بدن می باشد و در ظاهر و زیبایی هر فردی نقش به سزایی دارد، بنابراین در حفظ و مراقبت از آن باید تمامی تلاش خود را به ارمغان آورید.

انواع پوست و مراقبت های آن

به طور کلی پوست ها به چهار نوع تقسیم می شوند که شامل:

1-پوست چرب: در این نوع پوست غدد چربی همواره فعال می باشند و در همین راستا سبب بسته شدن منافذ پوستی نیز می گردند. مشخصات ظاهری پوست شامل: سطح براق، ضخیم و خشن، منافذ باز و بزرگ و هم چنین دارای جوش ها و لکه های فراوان می باشند.

نکته قابل توجه در رابطه با پوست چرب این است که به راحتی قابل درمان می باشد و به کمک برخی محصولات دارویی و شوینده ها، از چربی بیش از حد آن جلوگیری و سپس اقدامات لازم صورت می گیرد تا از پوستی زیبا و مناسب برخوردار شوید.

نحوه مراقبت از پوست چرب: یکی از مسائل مهم در اقدامات مراقبتی پوست چرب این است که از رژیم غذایی سالم بهره ببرید و سعی کنید از غذاهای سرخ کردنی بسیار کم استفاده کنید. به منظور بسته شدن منافذ پوستی، بهتر است که در حین شست و شو از آب سرد استفاده نمایید و روزی دو مرتبه با شوینده مناسب پوست خویش، صورت خود را بشویید.

2-پوست خشک: بهترین دکتر پوست و مو در تهران این نوع پوست را پوستی تلقی می کند که از رطوبت و چربی بی بهره مانده و به همین سبب بسیار زبر، سفت و خشک می باشد. در اغلب مواقع با خارش همراه است و هم چنین با متورم شدن در اثر عوامل محیطی از قبیل دما واکنش نشان می دهد. در این نوع پوست، به علت کم کاری غدد چربی، با جوش کمتری مواجه می شود. لازم به ذکر است که افراد با سنین بالا دچار خشکی پوست می گردند.

نحوه مراقبت از پوست خشک: به کمک رژیم غذایی سالم از خشکی پوست به میزان کافی خودداری نمایید. روزانه به میزان لازم و کافی آب، سبزیجات و میوه مصرف کنید. کرم های روزانه دارای فیلتر محافظت در برابر آفتاب، از پوست فرد در مقابل اشعه فرابنفش محافظت می نماید. بهتر است که پس از هربار شست و شو از کرم های آبرسان و مرطوب کننده بهره ببرید.

3-پوست نرمال: از گردش خون مناسب و کشسانی برخوردار می باشد. این نوع پوست کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه غدد چربی و در نهایت جوشی می باشد. با این حال بهتر است که از مراقبت های روزانه و کرم ها و محصولات متناسب با پوست نرمال استفاده نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.